|
DVD’s als bron materiaal voor videobewerking
|
In een eerdere post op 9-11-07 schetste ik de problemen rond het gebruik van DVD’s met lesfilmpjes als bronmateriaal voor videobewerking.
In samenwerking met DIOS lijkt e.e.a. opgelost te zijn.
|
- Er hoeft dus niet eerst een problematische conversie plaats te vinden.
- Er hoeft niet gecaptured te worden (duurt zolang als dat de film duurt) maar de DVD kan rechtstreeks geïmporteerd worden.
In plaats van een uur lang een film van 1 uur te capturen duurt het importeren van een dergelijke DVD 3 a 5 minuten. Dat is goed nieuws. Toch?
YouTube filmpjes over educatieve toepassing binnen Second Life
Enkele YouTube filmpjes die de onderwijspotentie van Second Life belichten
en dan nog even…
een Foto impressie van Leiden University Virtual Campus die Diana Baak van de I-groep op haar Blog aanbiedt. Ik heb de VC nog niet kunnen vinden in Second Life. Zal dus nog "under construction" zijn.
ICLON Lunchbyte: RSS en Netvibes op 23-11-07
Matching; Vraag & Aanbod. Onderwijs & ICT
Jaarlijks organiseert Surf Foundation een congres voor ICT&O in Hoger Onderwijs. Op 13-11 was ik er in Utrecht bij. Dit jaar was het thema "Matching; Vraag & Aanbod. Onderwijs & ICT". De vraag vanuit docenten en studenten staat meer dan ooit aan de basis van innovatie. Dit dwingt ons om anders naar ICT te kijken. Een barstensvol programma waarvan de Powerpointpresentaties beschijkbaar zijn via Slideshare (een handige web2.0 side waar je naar keuze je PPT’s kunt delen met jezelf, een cluppie of de hele wereld).
Zeker de moeite waard om daar eens te gaan rondneuzen.
In onderstaand verslag zal ik diverse malen rechtstreeks verwijzen naar één van die vele presentaties.
De volgende items zullen in dit verslag aan bod komen:
-
Preconference: Sharepoint als elo?
-
Stefen Downes openings-Keynote
-
Podcast in het onderwijs
-
1e sessie ronde: Wireless Campus-Smartphones en hosted VOIP: Communicatievoorzieningen als stimulans voor een inspirerende leeromgeving
-
2e sessie ronde: Podcasting in het onderwijs. Ervaringen aan de faculteit rechten van de Universiteit Leiden
Geen DVD maar Tape of harddiskcamera
5 x 3 is meer dan 15?
|
Vanuit de regie-opdracht van onze lerarenopleiding schijnen deelnemers de opdracht te krijgen een film van 15 minuten te monteren waarin diverse lesgeefaspecten van hun eigen praktijk/optreden getoond worden: mimiek, opening les, interactie etc etc.
|
Mijn advies: